Monday, August 4, 2008

Musim monsoon itu sudah tiba

Aku sudah mula rasa kosong.


Sepi.


Nak buat apa pon tak tau.



Nak makan tak lalu.



Tidur pon sekejapan aku terjaga. Dan pandang sudut bilik yang bersepah itu.



Rokok pon sudah masuk angin barangkali. Aku campak merata saja.



Aku benci bila keadaan ini sudah mula menyerang aku.




Aku bosan bila aku sudah mulai dingin pada Ahmad. Dia pon sudah kembali masuk ke dalam gua.




Kerja di ofis juga aku rasa macam aku nih makan gaji buta saja.



Langsung tak ada mood. Tak ada feel.



Bercakap dengan Mummy? Nanti aku sebak sendiri tanpa sebab.




Aku perlu teman mendengar. Yang setia. Aku perlukan kucing aku. Pemilik kucing semua pasti akan paham perasaan macam ini.



Kucing menyenangkan hati. Mereka buat aku asyik, sekaligus melupakan keluhan aku tentang dunia. Tentang sekeliling aku.



Monsoon oohh monsoon

3 comments:

Chico said...

u should tell somebody when u lost ur mind..better sama jantina..hehe.aku pon tengah tekanan mental dgn sekeliling yang buat rasa tak buleh nak buat keja n benci dgn diri sendiri..mcm bodo

Nad|ne said...

oohh..rata2nya takkan paham. sebab semua suda kawen. mine is very the complicated you know.heheheh

anyways, points taken.Makasih ya

Ojie said...

i knw whats the feeling..
aku pecinta kucing juga..