Tuesday, August 12, 2008

Real Woman Must Have Curves

Itu kepercayaan yang aku semai dari kecil lagi.



Must have curves. Bukan tubuh lurus papan sekeping.



Dari pandangan depan ataupun sisi.



Mummy adalah inspirasi aku. Being born to a woman in her 40's, jadi aku membesar dengan menyaksikan seorang wanita yang memang sudah melepasi zon tidak selesa dengan tubuh sendiri.




Dia tidak tinggi, pendek je. Tapi tidak gemuk, montok dan selalu nampak fresh. Aku nasib baik dapat ketinggian Abah, tapi aku harap dapat slim down sikit baru menyerlah kaki yang panjang. Hey, aku dulu wakil hurdles ok? Kau ingat pagar berbelang putih hitam itu setinggi kepala lutut sajakah?



Selaku bekas ratu kebaya zaman 60-an dulu, Mummy memang suka berkebaya. Aku ingat dulu jaranglah aku nampak dia berbaju kurung, semuanya berkebaya leher meruncing menusuk kalbu saja. Yea, aku anak wanita seksi.



Pada masa itu, dalam fikiran aku wanita sempurna equals to potongan badan yang sempurna. All curves at the right places. Kakak² aku pon membesar dengan sempurna. Takde pon yang kurus melengkung jadi anorexic.



Tapi aku bimbang, pertumbuhan aku jadi terbantut. Errr..pertumbuhan kewanitaan aku maksudnya. Kecil-kecil dahulu aku dikira cepat membesar dari ukuran ketinggian kanak-kanak sebaya, tapi dalam hati aku takut lambat pula dari segi ukuran kewanitaan.



Kau jangan tak tahu aku kadang- kadang teruja tunggu masa bilalah aku boleh pakai bra. Dalam kepala aku, idea wanita yang sempurna adalah ada curves with full cup bra. Mummy sampai sekarang usianya sudah 60+ tapi aku tengok kalau dia pkai baju pon takde benda tersembul di perut. Petanda payudara lanjut dan mengendur. Hmm..kebaikan susu ibu barangkali. Or maybe she gave birth to me in her 40's? Lalu itu meransang kelenjar- kelenjar tertentu dan membantu melambatkan proses pengenduran?



Dari kecil lagi aku sudah mula berminat dengan boobs. It's like I've got to have it so that I can feel complete. As a woman. Aku mau cepat jadi woman. Masa tuh aku tak tau tentang haid dan waktu gila sebelumnya. Aku tau tentang beranak, tapi aku rasa aahh itu ambil masa berpuluh tahun untuk difikirkan, tapi aku tertunggu-tunggu bila aku nak ada boobs?




Kawan cakap jangan makan kacang dhal, sebab akan buat tetek kau besar. Kau hilang akal ke bodoh piang? Haruslah tetek akan besarr bodoh sebab aku perempuan. Err yang cakap begitu pon perempuan jugak. Diam - diam di belakang dia aku beli beberapa paket kacang dhal dan makan senyap- senyap seperti menabur baja di atas pokok bunga. Akku makan senyap-senyap sebab perempuan itu kalau nampak mesti akan buat macam aku makan bak kut teh.Haiisshhh!!! Bukannya aku nak kote tumbuh dalam skirt aku laa gampang!



Kadang-kadang aku tidak faham, perempuan rasa malu dengan kurniaan untuk mereka. Zaman tingkatan dulu aku masih ingat, ada kawan sanggup berdiri secara sisi dan menyuruh kami tengok ok ke tak ok. Nampak sangat ke tidak. Aku saja yang menjawab "aren't we suppose to have those?, apa yang kau pelik sangat?"



Tapi sumpah aku paling menyampah dengan perempuan yang jalannya mendada. Apa kau ingat kau bawak limau sunkist?



Zaman aku mula-mula Uni yang kool.We were not shame of it, tapi itu tak bermakna masing-masing sebok mau bertanding tetek sapa paling besar dan amik gambar posing dengan sunglass murah dan taruk kat internet. Cuma sorang saja yang ada masalah time tu. Hers macam budak akil baligh. Nada. Sejuk-sejuk pon nippies tak bangun. Tapi dia gigih carik serba macam krim, lotion, push ups, corsets or even massager taruk dalam bra. Sampaikan kitorang punyalah kesian kat dia cakaplah...when the time comes,it'll grow lah (read:kau kawen,main bagi laki kau ramas secukup rasa dan ooh yea mengandung pon leh jadi pembesaran yang normal semulajadi juga)



Ia kantoi juga la kenapa laa minah ni determine sangat nak membesarkan boobiesnya. Aku terbaca surat chentaa dia taruk dalam folder kat desktop pc bilik kami. Aku bukan sengaja ok? Siapa suruh kau taruk surat chentaaa dalam itu pc public? Terkesanlah oleh aku dia beria-ia nak besarkan boobiesnya demi untuk cintanya pada balaknya..apakah?



Kau bercinta semata-mata nak bagi balak kau rasa tetek kah? Boleh demand size apa pulak?




Jadi tidak salahlah kan bila aku kata kepercayaan aku dari kecil adalah real woman must have curves? Plus boleh beli chenta balak kau pula.Muhahaahahahahaa (ooh ini tidak relevan)




Tulah, siapa suruh tak makan kacang dal dari kecik? (gelak jahat)




Tapi itu semua adalah cerita aku di zaman kecil. Di zaman aku aktif berolahraga tapi ada secret dream mau boobs cepat-cepat sebab itu petanda woman sejati. Zaman Mummy bebas ke sana ke mari pakai skarf tapi berkebaya leher V menusuk kalbu.



Sekarang, aku pening kepala sebab secara tidak sedar kenapa pulak laa aku ade masalah mau kancing kebaya di bahagian itu, dan Mummy pula sudah mula melarang aku dari berdaring sangat. Dia sudah 2x Haji oke, sudah tentu sudah insoff...




Hurrrgh!!! Apa bentuk senaman yang boleh kecikkan sikit diameter badan aku sebelah atas? Nak cuba krim takut menggelebeh tak tentu pasal pulak, oohh haru. Mau mengadu pada Ahmad, hoh! Dia bukan setakat tolong dengar saja...tolong enhancekan lagi ada. Ini bukan macam mau mengadu aku sakit demam pening apa sgala, yang boleh expect dia jawab "makan ubat, tido dulu. Minum air banyak"




Huh...aku tidak mau mengalami wardrobe malfunction pula disebabkan real woman with curves ini.



Pakai bengkung?

6 comments:

Unknown said...

oo yes yes

perempuan harus ada curve, kalo takde tak syok

pompuan melayu mostly takde masalah, semuanya natural born curve...cuma kalo ada yg terikut-ikut ala gadis2 france, mmg curve di dada kureng skit, tp curve di punggung tetap ada

itu masalah ko yg terlebih skit curvenya, aku cadangkan pkai bengkong, tp sebelum tu letak krim halia (ada jual di pasaran), sapu di sekeliling jgn kena kat shooting point nnt panassss...hohoho

tp kalo mau lg efektif meh jumpa aku, aku kasi operate skitttt hahaha

op nnt ahmad mara!

Nad|ne said...

bahagian efektif tuh aku agak semua lelaki tau macam mana.haiisshh!!

Unknown said...

tak tak, aku punya spesel skit, siap masuk operation room...yes, siap ada bius, ko takkan rasa sakit walopun sekelumit.

hohohohohoh

Chico said...
This comment has been removed by the author.
Nad|ne said...

show boobs?


taknaklah! itu pondan² je yang suka tayang² oke!


hihihihi...mak ori ha :p

Si Penanya (?) said...

hahaha! begitulah yg sering berlaku. bila kita nak dan dapat, terlebih2 pulak jadinya. hebat.